Armagnac and Cognac Talk

Flessengeluk :slightly_smiling_face:

Few more exited things coming out in 2026. Tasted some stuff, no pics. Really exited :drooling_face::drooling_face:

13 Likes

:christmas_tree: A Christmas Cognac, Revealed Before, Unveiled on Christmas Day

This Christmas, Swell de Spirits is proud to unveil a very special Field Trip.

Maison Tiffon, celebrating 150 years of craftsmanship, opens the doors to its heritage. Owners of 40 hectares in Fins Bois and Grande Champagne, Tiffon masters every step of cognac making from distillation in their copper stills to long ageing in their own cellars, blending and bottling entirely in-house.
Generation after generation, they have built a rare treasure of aged eaux-de-vie, where time itself becomes an ingredient.

From this legacy, and inspired by the magic of the season, was born our latest collaboration :
a precious Borderies “Hors d’Âge”, floral, joyful, and timeless.

:sparkles: And because Christmas is also about sharing, a few lucky buyers will be randomly selected to win a private visit to Maison Tiffon, an unforgettable immersion into the heart of Cognac.

:tumbler_glass: Field Trip #08

Cognac Tiffon Borderies “Hors d’âge”
• 500 ml
• 44.9% ABV
• 20 bottles only
• 589€ incl. VAT included

A Cognac for festive moods, happy people, and long winter evenings.
If joy had a flavour, this would be it.

:wrapped_gift: Release: December 25th at 9:00 PM
On Swell de Spirits Website
:package: DELIVERY NOTICE — SHIPPING END OF JANUARY 2026

9 Likes
9 Likes

Aus Gründen :slight_smile:

Cheers !

16 Likes

Und taugt er was ? :sweat_smile:

1 Like

Gaube is King. Gerade wenn’s um tiefes Alter geht findest wenig Yaks die noch Körper mitbringen. Ich mag den gerne, ist aber Special!

3 Likes

Auch richtig stark…

16 Likes

Endlich mal geöffnet… Nase etwas zurückhaltend,.Gaumen sehr komplex schöne Süße sehr würzig (für mich Außergewöhnlich am Gaumen) Top Armagnac für sein doch recht Junges Alter…

16 Likes

Tiefer Blick in die Samplekiste

Cheers Leute

17 Likes

Übrigens traumhaft rund der Armagnac.

6 Likes

Perfekter Weihnachts-Armagnac! Dunkel, fruchtig, Gebäcknoten, geröstete Nüsse. Easy drinking gepaart mit genug Tiefe um einfach mal zu genießen. :smiling_face_with_three_hearts:

Danke @Junsas für die umgehende Lieferung noch rechtzeitig vor Weihnachten!

23 Likes

Der Seailles 1999 ist mal wirklich geil. Der Darroze 1979 ist solide und lecker holt mich aber nicht gänzlich ab.

12 Likes

Merry Christmas an die Runde!

Armagnac und Schokolade sind einfach eine traumhafte Kombi💔

24 Likes

Weihnachten halbwegs geschafft. :partying_face:

16 Likes

Der 2. Armagnac.de Release. Der Seailles 2001 war ja schonmal ne ziemliche Granate. Hier ein alter Folle Blanche, klingt auch sehr vielversprechend.

9 Likes

Also wenn ich mich recht erinnere und beim Warehouse Tasting bei @Junsas nicht allzu voll war und nichts durcheinander bringe, fand ich die alle den Knaller :innocent:

5 Likes

lecker… schon jemand den Danis 1985 vorbestellt?

10 Likes

Ich bestell idealerweise nix mehr vor. Ich warte bis der raus ist und kauf dann bzw. Splitte dann.

6 Likes

Heute letzter Tag für die Danis 1985 Vorbestellung! :slight_smile:

5 Likes

Gibt es hier Interesse für einen Split ? Klingt irgendwie ganz gut .

4 Likes